SEO (Search Engine Optimization) ve SEM (Search Engine Marketing), sayısal pazarlama dünyasında sıkça kullanılan iki meal. Fakat bu iki meal konuya bilge olmayanlar açısından birbirine karıştırılabiliyor.
Özellikle online kırmızıışmutaş firmaları ve internetten satış yapan e-ticaret siteleri karınin nazik olan bu iki meal, yeni kitlelere yetişebilmek ve pazarda öne çıkabilmek namına önemlidir. Her iki meal da web sitelerinin arama motorlarındaki görünürlüğünü artırmaya yardımcı evet, fakat aralarında çeşitli farklar bulunur.
Bu nedenle bu yazımızda çağ çağ birbirine karıştırılabilen SEO ve SEM arasındaki farkları anlatacağız. Öncelikle SEM kavramını biraz henüz harisgelgel ve beraber inceleyelim.
SEM: Taharri Motoru Pazarlaması
SEM (Search Engine Marketing) ya da Türki olarak Taharri Motoru Pazarlaması, markaların arama motorları üzerinde henüz görünür ve henüz ulaşılabilir olması karınin yapılan çkırmızıışmalara denir.
Taharri motoru reklamcılığı olarak da tanılamamlanan SEM, arama motorlarında ücretli reklam gelgelı gerçekleştirilerek web sitelerinde trafik arkaışı hizmetlemlerinin kâffesine denir. En popüler ve sık kullanılan SEM aracı ise Google Ads’dir.
Marka bilinirliğini ve marka kıymetini artırmaya yönelik bir çkırmızıışma olan SEM, müşteri kitlesini geliştirmek açısından da nispeten önemlidir. Hatta SEM çkırmızıışmaları ile trafiğinizi enstantane arttırma şansı yakalayabilirsiniz.
Taharri Motoru Optimizasyonu olarak da bilindik SEO çkırmızıışmaları ise SEM’in aksine ücretsiz çkırmızıışmalardır. SEM belli bir bütçe karınin maruz reklamları kapsarken SEO çkırmızıışmaları belli anahtar kelimelerde sözıcı bir yükseliş elde eylemek karınin yapılan çkırmızıışmalardır. Gelin, bu kontralaştırmayı biraz henüz harisgelgel.
SEM ile SEO Arasındaki Farklar
Öncelikli olarak SEO ve SEM çkırmızıışmaları arasındaki başkalık; fevkda da belirttiğimiz üzere SEM’in belli bir ücret kontralığında, SEO’nun ise karınerik üretim maliyetleri hariç ücretsiz şekilde mimarilabilmesidir. Doğrusu SEO karınin en başta içeriği üretirken harcanan maliyet haricinde başarım göstermesi karınin yeni bir ödeme mimarilmaz.
Bunun haricinde bir önemli başkalık da hızdır. SEM çkırmızıışmalarında sonucu henüz hızlı şekilde elde edersiniz ve trafiğinizi endamsız süre içerisinde artırabilirsiniz. Bunun aksine SEO çkırmızıışmaları ise uzun soluklu çkırmızıışmalardır. SEO çkırmızıışmaları yaparken uzun vadeli şekilde düşünmeli ve sitenizdeki iyileştirmeleri aşama aşama yapmalkaloriız.
Bu iki sayısal pazarlama mealı arasındaki bir özge önemli başkalık da doğallıktır. SEM çkırmızıışmaları ücretli reklam çkırmızıışmaları başüstüneğu karınin doğallığa odaklanmaz, hızlı sonuç almaya odaklanır. Fakat SEO çkırmızıışmalarında bu gidiş farklıdır. SEO çkırmızıışmaları henüz saf icraatı kapsar ve sitenize henüz örgensel bir trafik sıkıntısızışı katkısızlar.
Bu iki meal, karınerik bakımından da tefavüt gösterir. SEO çkırmızıışmalarındaki karınerikler kullanıcı deneyimini artırmaya ve kullanıcıların Google sorgularını vermeye yöneliktir. Doğrusu henüz çok kullanıcı faydasına odaklıdır. SEM çkırmızıışmalarında ise hedef henüz ticari başüstüneğu karınin karınerikler SEO çkırmızıışmalarındaki kabil olmayabilir.
Fakat bu saymak bileğildir ki SEM karınerikleri kalitesizdir. Yalnızca iki meal arasındaki karınerik konseptleri ve odaklar farklıdır. Hatta belirtmekte yarar var: Bu iki kavramdan biri diğerinden henüz hayırlı ya da henüz üstün bileğildir. Markaların pazarlama stratejilerine ve ihtiyaçlarına nazaran ikisinden bile faydalanılabilir.
Alfabemızın burada sonuna geliyoruz, ancak okumaya devam eylemek istiyorsanız Pandemi Sürecinde Değişen Tüketici Davranışları: Dijital Dönüşümün Yükselişi yazımıza geçebilirsiniz.