Logo nedir? Lügat manaı olarak ana katlığı dilimizde amblem olan, bir ustalıkin, faaliyetin, organizasyonun yapkaloriı, manaını, karakterini sembolize fail şekillerdir. Bir logo tasavvurı anlamsal olarak ustalıkletmenin yahut organizasyonun kazık olarak yaptığı ustalıki sembolize edebileceği üzere, markanın kendi manaı ile de sembolleştirilebilir, hatta temelı çtuzakışmalarda kavramlar soyutlaştırılarak farklı muhtevaerik ve anlamlara malik olabilir.
Sorusu sorulduğunda lafız manaının dışında, biröte logo ve amblem çeşidi vardır. Logo tasavvur esnasında tasavvurı meydana getirecek olan zat yahut kuruma neyin ve elbette aktarıldığı oldukça önemlidir. Diğer taraftan logo tasavvur çtuzakışmasını meydana getirecek zat yahut kurumun sizi elbette anladığı ve logo çtuzakışmanızı elbette değerlendirdiği sonucunda ortaya çıkacak olan çtuzakışma sizin, ustalıkletmenizin ve bundan ahir çtuzakışmalarınızın temelini atacak olan “logo tasavvur çtuzakışması” olacaktır.
Logo yalnızca şekil ve sembol değil, yazı karakterinin kendisi, yazı karakterinin değustalıktirilmiş ve düzenlenmiş hali yahut bellik muhtevain yeni yazı karakteri oluşturulmasıyla da tasarlanabilir. Bu tip çtuzakışmalara logo değil, logotype denilir. Logotype ansızın çok iş meydanı ile faaliyette mevcut şirketler muhtevain elan çok tercih edilebilir. Biricik bir sektörde çalışkanlık gösteren ustalıkletmelerin ekseriya logoları kesimü oyun değer. Ama ansızın bir araba kesim ile uğraşılıyorsa bütün sektörleri logoda öğretmek imkansızdır.
Logo ne ustalıke yarar?
İşletmeler muhtevain logo yahut logotype eğer olmazsa olmazlardandır. Her elbette markası sıfır bir işletme eğer olmazsa logo yahut logotype’sız bir markada düşünülemez. Bu makaleyi okuduğunuz devran aklınızdan Koç, Vestel, İş Bankası markalarını geçirin. Aklınıza logoları ile alay malay gelmemiş olması imkansızdır. Beko markasını geçirin, evet aklınıza Beko’nun güncellenen yeni logosu geldi. önceki halini düşünmeye çtuzakışın. Markaların logoları olmadan elhak bellik olmaları neredeyse imkansızdır.
Bu sebeple ustalıkletmenize kurumsal bir tasar hazırlayarak yolunuza muhakkak adımlarla devam edebilmek yerine “logo tasavvur” çtuzakışması ile mebdelayın.
Logo ideogram, sembol, amblem, ikon üzere bir grafik öğesiye bütünleşik olan logo yazkaloriı (logotype) söylem değer. Ticari markaların, kurumların ve hatta gâh kişilerin bir çehrete tanınmasını sağlayıcı ustalıkaretlerdir. Tipik bir logo firmaların fark edilmesini, diğerlerinden ayrılmasını sağlayıcı renk, font, şekil ve görsellerdir.
Sadece, emeksiz anlaşılır, biçimırlanması emeksiz, olabilir evetğunca azca nüshada renkten oluşmalıdır. Her çhemayar baskı ve endam tekniği ile sorunsuz kullanılabilir olmalı, çok bayağı ölçülerde teferruatlar kaybolmamalı, çok koca ölçülerde dağınık görünmemelidir. Her türlü ölçüde ve yüzeyde okunabilir olmalıdır.
Özgün olmalıdır. Ayrıksı şirket evet da ürünlere ilgilendiren logolar ile karışıklığa illet vermemeli, hatta çağrıştırmamalıdır. Kopyalanan evet da esinlenen logolar o ürün evet da firmaya koca zarar verir.
Logo layihamcıyı değil ürün evet da firmayı yansıtmalıdır. IBM logosunun layihamcısı Paul Rand’e bakılırsa logoyu üreten layihamcıdır fakat oluşturan firmanın kendisidir. İlgili kuruluşun evet da ürünün özelliklerini yansıtmalıdır. Seçilen evet da tasarlanan font şirketin gönülğine munis olmalıdır. Ayrıca kurumun kendisini elbette tanımladığı ve kurumu yansıtan kavramların neler bulunduğunu bilmek logonun tasavvur aşamasında önemli unsurlardır.
Logo sadeliğinin yüzıesna lüzum rengi lüzum şekli itibariyle farklı koşullarda görüldüğü devran birlikte rahatılda sözıcı olmalıdır.
Farklı bir ülkeye ilgilendiren ürün evet da şirket muhtevain logo tasarlanacağı devran o ülkenin renklere yüklediği anlamlar ve kültürleri için veri sahibi olunmalıdır. Özellikle bir simge kullanılacağı devran simgenin taşıyacağı mana bakımında bu veri çok önemlidir.